top of page
Search
  • Writer's pictureNirit & Shiran

עליה לכיתה א' בזמן קורונה


כיתה א' היא השנה הראשונה בשלב החביון, זהו שלב הלמידה. בעצם כאשר הילד נכנס לכיתה א', הוא נכנס לעולם המבוגרים. 

המעבר מגן חובה לכיתה א' הוא מרגש ומשמח, אך במקביל עלולים לצוף גם קשיים ורגשות שליליים סביב השינוי המיוחל.

חישבו על כך - עד ל31 באוגוסט הילד בעולם הילדים, אין לו חובות לימודיים, מצופה ממנו לשחק, לדמיין ולהיות בחברותא. ויום למחרת ב 1 בספטמבר אנו מצפים ממנו לשבת בכיתה, בשיעור, ליד שולחן, לשבת ישר, להיות קשוב לאורך זמן ועוד. במקום תיק קטן שבו בקבוק מים, כריך ובגד להחלפה, הילד מקבל ילקוט שלעיתים שוקל יותר ממנו. עליו לסחוב את הספרים, המחברות, קלמר, יומן, קופסת אוכל ועוד.

בנוסף לדרישות, הילד שהיה רגיל להיות בקבוצה של עד 35 ילדים במרחב, מגיע למתחם ענק, שבו יש במינימום 500 ילדים כאשר הוא הקטן בן 6 או 7 והגדולים בני 12. זהו מרחב שעלול להיות מאיים ומלחיץ. 





השנה הבאה תתחיל קצת אחרת, עדיין לא ברור האם הילדים יגיעו לכיתות וכמה, האם הלימודים יתרחשו במרחב הוירטואלי או הממשי. האם יחולקו לקפסולות, והאם בכלל השנה תתחיל ב1 בספטמבר. 

לצד זאת ההורים לא יורשו ללוות את ילדיהם אל הכיתה, להושיב אותם ולהניח את הילקוט החדש על הכיסא ולעזור בכניסה רכה והתמקמות נוחה במרחב. 


כהורים גם אנחנו מצפים לציון הדרך המיוחל, מחכים לקנות איתו את כל הציוד, ללוות אותו לכיתה ולהתרגש לא פחות ממנו.

עבורנו היום הראשון בכיתה א' הוא יום שבו גם אנחנו עוברים שינוי, הילד שלנו כבר גדול, ומעכשיו זקוק לנו במקומות חדשים. אנו מתעסקים עם נושאים דידקטיים ואחריות אישית לצד פיתוח מיומנויות חברתיות. 

השנה ככל הנראה לא נזכה ללוות את הילדים לכיתה, נצטרך להיפרד בשער ולסמוך עליהם ועל צוותי ההוראה שיצליחו לעבור את המסוכה בשלום. 





בכדי לעבור את היום הזה בצורה הרכה ביותר ולעזור לילדים להתמקם במרחב החדש בצורה נעימה ובטוחה יותר. אנו מציעות ללכת עם הילד לבית הספר בטרם פתיחת השנה. הראו לו את הדרך, איפה ניפרד, היכן המתחם של כיתות א'. אם המבנה פתוח כנסו, הביטו היכן הכיתה, היכן השירותים ביחס אל הכיתה. חפשו את הקולר שבו ימלא מים ואת הרחבה שבה ישחק עם חבריו החדשים והמוכרים. 

בידקו האם אתם מכירים את הילדים שעולים איתו לכיתה א', אם ישנו חבר מוכר תאמו שיכנסו יחדיו בשער ביום הראשון (הכניסה עם חבר מקלה על החששות), נסו אפילו לתאם את סיבוב ההיכרות המקדים  בשטח בית הספר עם אותו חבר. אם אין חבר מוכר שעולה איתו לכיתה א', בידקו מי הילדים שמשובצים איתו בכיתה, נסו ליצור קשר עם ההורים לפני תחילת הלימודים ולהפגיש את הילדים לפני שמתחילה השנה. אם החיבור מוצלח חברו אותם בכניסה בשער בית הספר ביום הראשון. 

אם יש אח גדול או מכר שלומד בבית הספר, בקשו ממנו ללוות אותו ( רק אם נוח ונעים לו לעשות כן) לכיתה, ולבדוק בהפסקה שהכל טוב. 




דברו עם הילדים, קבלו את ההתרגשות והשמחה לצד הקושי והחששות. תנו מקום לפחדים שיעלו. הכינו אותם לקראת מה שמצופה מהם והיו מקום בטוח עבורם לשתף אתכם בטוב וברע. 


אנו ממליצות לצד העבודה שלכם כהורים מול הילד על חיזוק בטיפול רגשי. 

הטיפול הרגשי נותן מקום לילד להביע את עצמו ללא מעצורים ובצורה חופשית, בחדר הטיפולים אנו מוזמנים לפרוק ולפרק בידיעה שהמטפל יוכל להכיל זאת ולעזור לנו למצוא את הכלים הקיימים בתוכנו להתמודדות עם הקשיים. 


העבודה דרך הבעה ויצירה מאפשרת נגיעה במקומות העמוקים בצורה נעימה ושמורה, דרך יצירה ומשחק לצד שיח פתוח.

במרכז דרך החלומות אנו מציעות בימים אלו קבוצת הכנה רגשית לקראת כיתה א'.

הקבוצה מתחילה בחודש אוגוסט ונמשכת עד לסוף חודש אוקטובר, במטרה להיות מקום תומך משלב ההתכווננות לכיתה א' ועד לאחר החגים שם כבר הימים יותר יציבים. 

  • בהמשך תיפתח קבוצת המשך לילדים בכיתה א'.

בנוסף אנו מציעות טיפולים פרטניים לחיזוק הביטחון העצמי והגברת יכולת ההתמודדות והמסוגלות האישית, לצד הדרכת הורים.






32 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page