top of page
Search
  • Writer's pictureNirit & Shiran

סוף שנה

שנת הלימודים הסתיימה והתחיל לו החופש הגדול.

הקטנים נשמרים במסגרות של קייטנה (בית ספר או פרטית), אך החל מכיתה ד' המסגרת תלויה בנו ההורים.

הילדים צמאים לחופש, ומחפשים פורקן לאחר שנה של לימודים, מבחנים, עבודות וקימה בשש בבוקר, אך לצד החופש הם זקוקים להחזקה, לנראות, לשמירה ובעיקר למסגרת. מסגרת זו היא הגבולות שאנו מציבים לילדים על מנת לשמור עליהם ולאפשר להם להינות מהחופש, אך לא ללכת לאיבוד בתוכו ולהיכנס לכאוס.


בכדי ליצור מסגרת יש לחשוב על כל ילד כאינדבידואל, מה הצורך המותאם עבור כל אחד (גיל, שלב התפתחותי ועוד), ולקיים שיח פתוח עם הילדים ולהציג את המסגרת שנקבעה עם אפשרות להשמיע את קולם.

אפשר להכין לוח לחודשיים הקרובים (מצורף לוח לדוגמה), בתוך הלוח נקבע שעת שינה ושעת קימה (כמובן שיש אירועים יוצאים מן הכלל וימי שישי שבהם ניתן להתגמש ולחרוג מהשעה שנקבעה), נכניס ללוח אירועים משפחתיים או חויות שנקבעו מראש, כמו נופש, חתונה ועוד. נוסיף ימי כיף ושעות קבועות של זמן איכות לכל ילד והורה, ובמידה וישנן מטלות מבית הספר ניתן להן זמן מוגדר.

בתוך הלוח ניתן להגדיר מטלות אישיות לכל ילד בהתאמה ליכולת שלו (הם יכולים יותר מכפי שאנחנו מאפשרים להם בדרך כלל), ובנוסף נגדיר זמן מסך מותאם לכל ילד עם חריגות של סוף שבוע.

תנו לילדים להביע את עצמם סביב בניית הלוח לחודשיים הקרובים, האם יש אירועים שחשובים עבורם, יתכן שיימחו על מטלה או זמן מסך שתגדירו, נסו להיות קשובים לצורך שהילד.ה מביע.ה ולראות האם ניתן להתגמש ולהגיע לעמק השווה.


חשוב ביותר לאכוף את המסגרת שהכנו, ולא סתם להכין טבלה שתתלה על המקרר ותיזרק בסוף החופש. כשאנחנו יציבים מאחורי גבול שהצבנו הילדים מרגישים שיש מי ששומר עליהם ורואה אותם. לצד היציבות והאכיפה של הגבולות שהצבנו, חשוב להישאר קשובים ולראות אם עולה קושי מצד אחד הילדים, או אם מנגד ישנה מוטיבציה של הילד.ה לעשייה נוספת.

שתהיה חופשה נעימה, תדאגו לזמן איכות אישי, זוגי ומשפחתי. זיכרו לנשום וליהנות יחד.



לוז 2022
.pdf
Download PDF • 96KB



13 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page