top of page
Search
  • Writer's pictureNirit & Shiran

יום המשפחה


בכל שנה אנו מקדישים יום אחד שבו אנחנו עוצרים רגע ומתבוננים במשפחה שלנו. המשפחה שממנה באנו או המשפחה שייצרנו.

בשנים קודמות היינו בתוך עומס עבודה - ילדים - לימודים ועוד דברים המכלים את זמננו, אך השנה בילינו זמן רב בחיק המשפחה הגרעינית. בין סגר לסגר ניסינו לחזור למסגרות השונות, אך האילוצים שהקורונה הביאה עמה, גרמו לכך שנבלה זמן רב בבית.



אז היינו המון עם הילדים, אבל האם זה נחשב כזמן איכות??

בסגר הראשון היינו מאוד יצירתיים, נכנסנו למטבח, קנינו גואש וטיפחנו אדניות לתפארת. בסגר השני כבר קצת עייפנו, השתמשנו בשאריות הגואש, השקנו את העציצים ואפינו חלה בשישי, ובסגר האחרון…? בסגר האחרון העציצים יבשו, הגואש נגמר ובעיקר חיינו מטייק אווי וטלויזיה. אנחנו עייפים, חסרי מוטיבציה ומתאבלים על החיים שהיו לנו לפני.

גם הילדים מותשים, הם לא נפגשים עם חברים או משפחה, יושבים מול המסך שעות ונאלצים ללמוד מהמחשב, ולא לכולם זה מתאים. אין חוגים, אין תנועות נוער וגם להם כבר נמאס לבלות איתנו במטבח או בשעת יצירה.



כולנו נמצאים בתוך סיר לחץ, ואם לא נפתח אותו בזמן - יהיו פיצוצים.

זמן איכות הוא פתיחה של הסיר. מקום להנאה משותפת, לשיח ופיתוח התקשורת, זמן איכות הוא הזמנה לקשר.

זמן איכות יהיה ביום ושעה קבועים, כך שגם הילד/ה יכולים להתכונן עבורו. זוהי שעה שבה באופן קבוע אמא או אבא מפנים את עצמם עבור המפגש עם הילד/ה.

גם אם היה יום קשה, גם אם עייפים או שהייתה התנהגות שלילית - לא מבטלים זמן איכות

אפשר לבלות בפארק, בגן החיות, לאכול גלידה בבית ואפילו לרדת לגינה בשכונה. העיקר להיות יחד בהנאה.


אם הילד/ה אוהבים משחק מחשב מסוים נסו להציע ללמוד מהם את המשחק ולשחק מולם או איתם, נסו לנצל את הזמן לפתוח שיח מעמיק דרך עולמם של הילד/ה, לאיזו דמות הם מתחברים, איזה כוח הם אוהבים או היו רוצים שיהיה להם.



צרו חוויות חדשות, זמן שהוא שלכם ובשבילכם.


בדרך החלומות נפתחות בקרוב סדנאות אם ובת בשנת מצווה - סדנא שמטרתה קירוב בין האם לביתה דרך התבוננות ממשקפי האחרת, פיתוח התקשורת ויצירת שיח פתוח ומעצים.


בנוסף בדרך החלומות אנו מציעות הדרכות הורים וטיפולים פרטניים, דרך הדרכות ההורים אנו מקבלים כלים להתמודדות עם קשיים שונים שצפים מול הילדים שלנו, ומתחזקים בעיקר בתקופה מורכבת שכזו.




6 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page