top of page
Search
  • Writer's pictureNirit & Shiran

ל"ג בעומר 2021

ל"ג בעומר הוא היום ה-33 לספירת העומר ועל פי המקורות הוא יום שמחה המציין את הפסקת האבלות שחלה מפסח ועד ליום זה.

בתקופת העומר אסור להסתפר, להיכנס לים, להתחתן, לאכול בשר ועוד מנהגי אבלות בהתאם לעדה והמסורת.

בערב החג ישנה הילולה גדולה המסמלת את סיום האבלות וישנן מסורות שונות שהתפתחו במהלך השנים הנהוגות בערב זה. בהן:

חאלקה - תספורת ראשונה לילדים בני 3

מדורות - כתזכורת לתקשורת ממרחקים, אזהרה בעיקר.

ועוד.

קשה שלא לראות את הפער עם הזמן שחלף, בין החגיגות שלנו ההורים כילדים, אל מול החגיגות הנהוגות כיום.

עם השנים המודעות הסביבתית גדלה בעולם, אנו מבינים את האחריות שלנו כבני אדם ואת הפעולות שעלינו לנקוט על מנת לשמר את כדור הארץ ולעצור או אף לתקן את הנזקים שיצרנו בעולם.

שינויי אקלים קיצוניים שגם בארצנו הקטנטונת מורגשים, גלי חום או קור קיצוניים בעולם, סופות, היפרדות קרחונים באנטרטיקה ועוד.

בנוסף לכל זה נגיף הקורונה שתקף את האנושות וכפה עלינו ריחוק חברתי ושנה של חגיגות בנפרד.

השנה נחזור לחגוג ביחד, אך במחשבה על הסביבה החברתית והפיזית שלנו.

המדורות הרבות גורמות לפגיעה סביבתית בגלל העשן הרב שמיתמר, התעללויות בבע"ח על ידי קבוצות של בני נוער פורעים, הסכנה שבקרבה למדורות חשופות ובהשארת מדורות לא כבויות לחלוטין שעלולות לגרום לשריפה ולפגיעה לא מכוונת בבע"ח, בעיקר בימי שרב ויובש קיצוניים.


כיוון שמטרת המדורות הראשונית היא תקשורת והעברת מסרים מרחוק, כפי שהיה נהוג בימים עברו בטרם המצאות טכנולוגיות כמו טלפון או טלגרף למשל, ניתן לחשוב עם הילדים על צורות תקשורת שונות ואיך אנחנו יכולים להביע את עצמנו בצורה מותאמת ומקדמת.

אפשר אפילו לבדוק במשחק איך ניתן לתקשר ממרחק פיזי אחד עם השני.

קחו שני גביעים של יוגורט וחברו בחוט קשירה פשוט, התרחקו אחד מהשני ונסו לדבר אל תוך הגביע כשהשני מקשיב (נקו את הגביעים לפני השימוש)

משחק נוסף יכול להיות - עימדו במרחק מה אחד מהשני ונסו להעביר מסר ללא מילים. האם הצלחתם? חישבו על דרכים שונות להביע את עצמכם - פנטומימה, ציור, ריקוד, חיקוי ועוד.

שחקו במשחק הרמזים, כותבים על פתקים מספר שמות של ספרים/סרטים/תוכניות ועוד, התחלקו לשתי קבוצות בכל פעם נציג מהקבוצה בוחר פתק ומנסה להעביר לחבריו את המסר שכתוב באמצעות פנטומימה או ציור, במשך 60 שניות. הצלחתם קיבלתם נקודה, לא הצלחתם לא קיבלתם. הקבוצה עם מירב הנקודות מנצחת.

בואו נחגוג את ל"ג בעומר השנה בשמחה והנאה משותפת, ניצלה מרשמלו על הגז במטבח (בצורה מפוקחת) ותפו"א בתנור או בפויקה בחצר (למי שיש). העיקר שנחגוג יחדיו


חג שמח ❤

16 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page