top of page
Search
  • Writer's pictureNirit & Shiran

סוף שנה 2021


סוף סוף - סוף שנה..

ואיזו שנה שזו הייתה… קורונה, סגרים, בידודים, חיסונים, מסכות יורדות עולות, קפסולות, זום, מלחמה, טילים, אזעקות ומתח ולחץ וחרדה. איזו שנה עמוסה זו הייתה אבל היא הגיעה לסיומה.

ועכשיו נפרדים, אבל לא ממש.. יש עדיין בי"ס של החופש הגדול וקייטנות, אבל לא לכולם ולא לכל אורך החופש.

מעבר לקשיים שעלו השנה היו גם דברים טובים שחווינו, יותר זמן עם המשפחה, למדנו להתגמש ולחשוב בצורה יצירתית, למדנו להיפגש ולתקשר בצורות נוספות והכרנו את שבילי ארצנו היפה במקום לטוס למקומות רחוקים.


סוף שנה הוא פרידה, נפרדים מהמסגרת, מהמורה והחברים, נפרדים מהילקוט, מהספרים והשיעורים. אפילו אם זה רק לחודשיים ובספטמבר נחזור לאותה הכיתה עם המורה והחברים, זה לא יהיה אותו דבר. יתכן שיתווסף תלמיד חדש, או אחד יעזוב במהלך החופשה. גם אני לא אהיה אותו הדבר לאחר חודשיים של חופש בהם התנסיתי בדברים חדשים, הכרתי אנשים ומקומות והתבגרתי עוד קצת. וגם חברי לכיתה ישתנו, כל אחד בהתאם לגיל, למקום, ולזמן.

אם ישנו מעבר בין מסגרות הפרידה היא מוחשית יותר, שנה הבאה נגיע למקום חדש, אנשים חדשים והתחלה חדשה.

כי כל סוף הוא התחלה חדשה.

אבל באמצע, בין הפרידה של הסוף להתחלה החדשה בתחילת השנה ישנו חופש גדול וארוך.

ולהבדיל מחופשה שמוגדרת בזמן ומיקום החופש הוא כללי ולא מוגדר. ולכן קל להיסחף בחופש לתחושה חסרת גבולות ומסגרות וללכת לאיבוד בזמן.

אנחנו המבוגרים לא בחופש, אצלנו אין חופש גדול (בצער רב) ולנו המסגרת נשמרת. לכן תפקידנו כהורים לעזור לילדים לבנות מסגרת בתקופה של חופש ולשמר יציבות.

דווקא בשנה של חוסר ודאות, כאוס במערכות ותחושה של איבוד שליטה, ישנה חשיבות עליונה ליצור מסגרת גם מחוץ למסגרת הקבועה.

שבו עם ילדיכם, כל אחד בנפרד וכולם ביחד. בידקו איתם מה הם רוצים לעשות בחופש, לצד זה חישבו על מטלות ואילוצים אותם חייבים לבצע - כמו במהלך השנה. צרו לוח תיכנון לחודשיים הקרובים (מצורף בהמשך לדוגמה) ורישמו בו את המטלות והאילוצים לצד ההנאות והחופשות הצפויות בנוסף לצרכים והרצונות של כל אחד מהילדים. חישבו על זמן איכות משפחתי ויחדני עם כל אחד מהילדים והכינסו גם את השעות האלו ללוח. צרו מסגרת יומית של שעת קימה והשכבה - מותאמות לגיל והמצב, עם מקום לגמישות מסוימת בהתאם לסיטואציה (בעת חופשה, ביציאה מהבית בערב, מפגש עם חברים ועוד).



נסו לחשוב על זמן מסך אידאלי מול ריאלי לכל אחד מהילדים בכדי שלא ישאבו במהלך החופש למסכים וידעו גם לחיות מחוצה להם.

ובתוך המסגרת שתבנו זיכרו להשאיר רווחים ספונטיניים ומקום לגמישות וחופשיות, בכל זאת זה חופש.


אתם מוזמנים.ות להמשיך ולעקוב אחרי העמוד שלנו, נעלה כאן דפי פעילות, המלצות להפעלה עם ילדים ורעיונות להתמודדויות בסרטונים ובבלוגים.

זיכרו ליצור זכרונות משותפים של הנאה וכיף. עבדו על התקשורת ביניכם ונסו למצוא זמן איכות בעיקר לאחר שנה עמוסה שכזו - פרגנו לעצמכם.ן קצת רוגע ומנוחה.


חופשה מהנה ונעימה


לוז חופש גדול
.pdf
Download PDF • 154KB


19 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page